KÖZLEMÉNY, ÁLLÁSFOGLALÁS!

Tartalom felhasználási irányelvek

Tartalom felhasználási irányelvek:

A jelen internetes felületen található, külön nem jelölt képek saját szerzői, az illusztrációk pedig saját szellemi tulajdont képeznek!

A tartalom felhasználása más felületeken csak és kizárólag a fejlécben szereplő címen keresztüli kapcsolat felvétellel, vagy a jelen oldal forrás megjelölésével engedélyezett!

Az oldalon szereplő mások általi hozzászólásokért és szabad véleményformálásokért személyes felelősséget nem vállalok!

Köszönöm mindenki megértését.

2013. november 17., vasárnap

KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 5.rész

Tisztelt érdeklődő barátaim!

Mindenek előtt szíves elnézéseteket kérem azért, amiért egy hosszabb idő kihagyása után csak most folytatom azon hat részes bejegyzés sorozatom ötödik részét, amely a kaposvári tömegközlekedés fejlesztéseit, járműveit, megállói tárgyait-utcabútorait mutatja be.

Ezen bejegyzésem a kaposvári Tömegközlekedési Zrt. és a város tarifapolitikájával foglalkozik.

Kaposvár támogatja a rezsicsökkentést:
Egyetlen közszolgáltatás díja és a helyi adó mértéke sem emelkedik Kaposváron 2014-ben, így támogatja a város a kormány rezsicsökkentő politikáját. Erre a rendszerváltás óta nem volt példa.
Kaposvár évekkel ezelőtt tűzte ki a célt, hogy az egyik legolcsóbb nagyváros legyen a közszolgáltatási díjak tekintetében, vagyis az egyik legalacsonyabb díjat kérje el többek között a szemétszállításért, a vízért, a távhőért vagy éppen a tömegközlekedésért.  Ennek értelmében 2014-ben sem emelkednek a viteldíjak a helyi autóbuszos közlekedésben.

Jelenleg az egy útra szóló vonaljegy a
buszvezetőnél 360 Ft-ba kerül, míg ugyanez elővételben 240 Ft.
Egy teljes árú összvonalas havi bérlet Kaposvár kártya birtoklása nélkül 6590 Ft-ért vásárolható meg.
A bérletek érvényessége  a tárgyhó első napjától a következő hónap ötödik napjáig érvényes.
2014 januárjától, azonban kérhető lesz, az úgynevezett 30 napos bérlet is a régi bérletek mellett, melynek előnye lesz, hogy a 30 napos bérlet az utas által kívánt és a bérleten feltüntetett naptári naptól számított 30 napig lesz érvényes.
(További viteldíjak kimutatása, a kép ráktatinkással nagyítható!)

A bérletek áránál felmerül az a kérdés, hogy nem lehetne-e a teljes árú összvonalas bérlet ára a 6590 Ft helyett egy-két ezer forinttal kevesebb?
A teljes árú bérlet ára van akinek elfogadható, de biztos olyanok is vannak sokan, akiknek meg kell gondolniuk, főleg azoknak, akiknek csak a havi 22 800 Ft összegű Foglalkoztatást-helyettesítő támogatás az egyetlen túlélési lehetőségük, hogy valamijük azért mégiscsak legyen. Ha nincs nekik egy jó kerékpárjuk és buszozni kell munka után vagy a hivatalokba járni rendszeresen a szegényebb embereknek, akkor sajnos erős gondolkodásokba esnek, hogy a majdnem 6 600 Ft-ot másra is ki tudnák adni. Hogy számukra esetleg van-e valamilyen segítség sajnos azt nem tudom, de ha valaki tudja, akkor szóljon hozzá jelen bejegyzéshez. Köszönöm!

Örömteli, hogy nem változnak jövőre az árak, azonban volt egy rövid időszak 2013. januárjától - május végéig, amikor csökkentek egy kicsit az egy útra szóló vonaljegyek, ekkor a buszvezetőnél 300 Ft-ba, elővételben pedig 200 Ft-ba kerültek! Ezt jó lett volna így hagyni, melyet sajnos visszaemeltek a jelenlegi árszintre.
Jó lenne ezt esetleg egy újabb közlekedési rezsicsökkentés részeként visszaállítani!

Korábban már véleményemet fejeztem ki még ez év februárjában a városházán egy közmeghallgatás keretében a menetjegyek egységes árával kapcsolatban, melyet felfrissítek most itt:
"
Szita Károly Polgármester úr említést tett a Tömegközlekedés jövőbeli fejlesztésről is, ami alapján új buszvárók és vizuális utastájékoztató rendszerek épülhetnek és megújulhat az összes régebbi "esőbeállóként" funkcionáló váró épület.
Erre vonatkozóan  magam (Kemenczei Róbert)  azt javasoltam, hogy előbb a helyi autóbusz park kerüljön megújításra és a jelenleg közlekedő autóbuszok elégtelen műszaki állapotát orvosolják (mert vannak olyan járművek amelyek még télen is nyári gumikkal közlekednek).  A másik javaslatom az volt, hogy az utazási feltételeket mindenki minden körülmények között egyenlő díjszabáson vehesse igénybe és ezért az autóbuszon megváltott menetjegy is ugyan annyiba kerüljön, mint a máshol elővételben megváltott."


A fenti javaslat, hogy ugyanannyiba kerüljön a szolgáltatás igénybevétele elővételben és az autóbuszokon is vonaljegy vásárlása esetén. Ez az ami még nem került bevezetésre. A város tájékoztatása szerint erre nem látnak lehetőséget. 

Ezzel kapcsolatban az alábbi tájékoztatás érkezett a városházáról:
"Az autóbuszon vásárolt menetjegy magasabb árát az indokolja, hogy az elővételben vásárolt jeggyel azonos ár esetén tömegessé válna, hogy a jeggyel utazók a buszvezetőnél vegyék meg a jegyüket, ami a menetidő tartását lehetetlené tenné nagymértékben lassítaná a közlekedést."
Ezen megállapítást senki nem vonja kétségbe, így magam sem.
A problémám ott van, hogy amikor már nincs lehetőség a késő délutáni, vagy az esti, -késő esti órákban, vagy a kora reggeli órákban elővételben menetjegyet vásárolni, mert a szerződött partnerek zárva tartanak, ez esetben ezekben az órákban tartom jogtalannak a magasabb árat a buszvezetőnél. Hiszen más lehetőségek nem lévén így is meg úgy is a buszvezetőnél kerülnek megváltásra a menetjegyek és véleményem szerint itt él vissza a szolgáltató azzal, hogy többletbevételre  tesz szert és bünteti azokat az utasokat, akik nem tudnak elővételben jegyet váltani, mert már este épp zárva van mondjuk a zöldséges, aki szerződött partner.
Így magam azt kértem és az volna az utasbarát cselekedett a buszokat üzemeltető társaságtól, ha és amikor zárva vannak már a jegyek árusítására szerződött partnerek akkor ezen időzónában egységes áron biztosítsa a szolgáltatás igénybevételét és ekkor kerüljön csak azonos díjba a buszvetőnél váltott jegy a lehetőség hiánya miatt meg nem váltható alacsonyabb árú elővételi jeggyel.

A jövőben az autóbuszokon elhelyezhető lenne egy-egy darab menetjegykiadó automata, így gátat lehetne szabni a túlzott és eltérő vonaljegy áraknak. A jelenlegi adminisztráció ösztönzést, -ha van ilyen a buszvezetőknek-, akkor azt pedig lehetne megtakarítást kezelni és a régebbi autóbuszok állapotának szinten tartására, vagy  a jelenlegiek műszaki paramétereinek javítására felhasználni.

A városháza tájékoztatásában az is szerepel, hogy jelenleg 41 helyen van lehetőség a városban menetjegyeket elővételben váltani, azonban ezek a helyek a Tömegközlekedési Zrt megújult honlapján sajnos, ahogy a korábbin sem szerepelnek. Így ezúton javaslom, hogy ezen elérhetőségeket és ezek nyitva tartását valahol tüntessék már fel a honlapjukon, mert ezeket sokan nem tudják, nem ismerik. 
A szerződéses partnereinknél meg túl tényszerű lenne, ahogy korábban volt és továbbra sem tudhatják meg az érdeklődők utazás tervezéseik során, hogy hol vásárolhatnának elővételben és mettől-meddig vonaljegyeket alacsonyabb áron.

A következő befejező részben  a közeljövőben a Kaposvár-tüskeváriak megálló fejlesztési igényét tárom majd fel. 

 Kapcsolódó bejegyzés:
 KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 4.rész

1 megjegyzés:

Tren-web Kft írta...

Külsős kezdeményezésre és azt követő fejlesztéssel hiánypótló szolgáltatásként 2013 nyarán elindult a kaposvári helyi menetrendet is tartalmazó honlap.
http://menetrendek.eu/kaposvar/busz