KÖZLEMÉNY, ÁLLÁSFOGLALÁS!

Tartalom felhasználási irányelvek

Tartalom felhasználási irányelvek:

A jelen internetes felületen található, külön nem jelölt képek saját szerzői, az illusztrációk pedig saját szellemi tulajdont képeznek!

A tartalom felhasználása más felületeken csak és kizárólag a fejlécben szereplő címen keresztüli kapcsolat felvétellel, vagy a jelen oldal forrás megjelölésével engedélyezett!

Az oldalon szereplő mások általi hozzászólásokért és szabad véleményformálásokért személyes felelősséget nem vállalok!

Köszönöm mindenki megértését.

2013. október 8., kedd

KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 1.rész

Mint több médiahírből már ismert 571 millió forintos közlekedés-fejlesztési programot indított el Kaposvár. Új autóbuszöblök és fedett buszvárók épülnek, a dinamikus utastájékoztató rendszer pedig jelzi majd merre jár és mikor érkezik az adott járat. Kaposvár "közösségi közlekedés színvonalának javítása infrastrukturális fejlesztésekkel” című projekt során 2 megállópárt, azaz 4 új autóbuszöblöt alakítanak ki, 40 megállóban utasváró létesül, 36 nagy forgalmú megállóban pedig, összesen 196 db kerékpártámaszt is kihelyeznek.
A dinamikus utastájékoztató rendszer keretében 40 buszmegállóban és 2 pályaudvari helyszínen nagyméretű elektronikus tájékoztató táblákat helyeznek ki. Ezekről minden szükséges információt megtudhatnak majd az utasok: például azt, hogy mik az indulási és érkezési időpontok, melyik járattal hová utazhatnak, melyek az átszállási lehetőségek, sőt GPS koordináták alapján a táblák azt is mutatják majd, hogy merre jár éppen a busz és hogy hány percet kell várni, hogy a megállóhelyre érkezzen. Hasonló információkat a buszok fedélzetén elhelyezett paneleken is láthatnak majd az utasok.
A fedélzeti táblás tájékoztatást akusztikus elemekkel is kiegészítik, ez főként a fogyatékkal élőknek és az időseknek nyújt segítséget. A pályaudvaron mozgáskorlátozottak számára készített speciális menetrendek jelzik majd az alacsony padlós járműveket. Ugyanitt a látássérültek számára speciális kialakítású átnézeti térképet és tájékoztatót is kihelyeznek.

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. (forrás: kaposvármost.hu)


Na akkor nézzük meg az utazóközönség szemszögéből a fentieket és vizsgáljuk meg a fejlesztések jelen állapotát az alábbiakban írásom első részeként.

Mi a helyzet az új buszváró épültekkel?
Többségében már valóban állnak az új buszvárók a város több pontján, illetve vannak még befejezetlen állapotban lévők is. Ránézésre modern, szép kivitelű kis esőbeállókat kapnak az autóbusszal közlekedő emberek, azonban sajnos volna mit javítani ezeken, mert jelenleg több panasz is van rájuk. Ezeket megosztom itt, amik az állampolgárok napi beszélgetéseiből fogalmazódtak meg. 
Építés alatt álló megállóépület...
...amely talán ilyenné válik.
Lássuk, akkor mi is a baj ezen új buszvárókkal:
1.) Az egyik oldalsó szélvédő fal  kisebb mint a másik, bár valószínűleg ez talán a megállóépület megközelítése miatt lehet így. 
Erre talán választ ad majd valaki. 
Szemügyre véve ezt a kis problémát megállapítható, hogy azonban talán 30-40 cm-rel lehetett volna szélesebb ez az oldali fal is.
Egy új váró talán majdnem készen
2.)Szép a tető alatt található pad, azonban többen panaszkodnak, arra, hogy a pad háta mögött befúj a szél amikor rajta ülnek. Ez legfőképpen az idős embereket zavarja. Azonban ez orvosolható lenne, vagy ilyen átlátszó plexi felszerelésével, vagy akár egy vaslemez odahegesztésével. 
A váró padja elölről...

 ...és hátulról.
3.) Jelenleg olyan buszvárókat is találunk, aminek igaz van teteje, hátulja, de nincs semmilyen oldala.
Tömegközlekedési Zrt. szolgáltatásit igénybe vevők részéről, a következőket tanácsolnám a kaposvári városvezetőknek és képviselő uraknak és hölgyeknek, hogy ezt a fenti képeken látható teljesen nyitott, minimális tetőfelülettel rendelkező "buszvárót" teszteljék páratelt, hideg őszi szélben, metsző téli hófúvásban, tavaszi felhőszakadásban.

Miért volt szükséges olyan helyeken is kicserélni a megállók tábláit ahol ez teljességgel indokolatlan volt?
Oldalfalak  nélküli  megálló épület.
Az új buszvárókat ellátták új megálló táblákkal is. Ez is nagyon jó dolog, azonban ez nem mindenhol volt indokolt. A jelenlegi állapotok szerint a legtöbb helyen a régi és az új KRESZ tábla is áll. Talán az egyiket amelyik már nem szükséges el kellene távolítani, vagy nem?
Ebben a megállóban indokolt volt a táblacsere...
...de ebben már nem!
Örömteli az is, hogy egyes ilyen új buszmegállóra figyelmeztető KRESZ táblákat ellátnak a megállóhely nevével, azonban ez a külvárosi részeken még nem mindenhol jellemző.

Talán ezeken a városrészeken is lesz ilyen megoldás?

 Kiegészítő tábla, ez sincs mindenhol...
Mi a helyzet a megállók környezetével, de mondjuk tegyük a fel a kérdést mi a helyzet a köztisztaság elősegítésével?
Örömteli az is, hogy egyes megállóhelyeket felszereltek új hulladéktáró edényekkel, azonban van ahol egy sincs és van ahol már kettő is van és van olyan is, ahol még oszlopra sincs felszerelve a szemétgyűjtő.
Kallódó hulladéktároló.
Ha fentiekben leírt kritikámon és a buszokat mindennap használó utasok kérésére a fentiekben leírtak megvalósíthatóak és befejeződnek az új buszvárók építésének és környezetének rendezési munkálatai, akkor nyugodtam kijelenthetem, hogy a mai kor igényeit messzemenően kielégítik majd ezek az új létesítmények.

De vajon mi lesz, vagy mi lehet a sorsa a régi buszváró épületeknek?
A következő részben ezt szeretném bemutatni.

(képek: facebook és saját készítésűek)

Nincsenek megjegyzések: